سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای را دوست بدارد، راهصواب و هدایتش را به او می نماید و به او توفیق فرمانبری ازخود می دهد . [امام علی علیه السلام]
خاکریز31 عاشوراخوی

بسم ا...     السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک السلام علی الحسین و علی علی ابن الحسین و علی اولادالحسین و علی اصحاب الحسین...

باسلام و عرض تسلیت بمناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)

تا 2 روز دیگر محرم الحرام از راه میرسد و شیعیان و مریدان انحضرت همه سیاهپوش در عزای مولایشان خواهند بود . من بر حسب وظیفه خواستم مطالبی را قید نمایم انشاءالله مورد قبول مولا قرارگیرد.

عزیزان : کدام حادثه در تاریخ را میشناسیم که تا شعاع یک قرن و فراتر از حوزه ظهور و تولدش ، شور و اثر و حرکت و قیام بیافریند؟

 اما کربلا داستان دیگری است که گوئی" زمان" رسالت صیقل دادن و نمایاندن جلوه های گوناگون این منشور نورانی و جاودانی را بر عهده دارد . کربلا قصه قلبها و قرنهاست .

راستی اگر کربلا نبود چگونه می توانستیم زیبایی عشق را یکجا در سیمای انسان جستجو کنیم ؟

شهیدان امام حسین(ع) را خوب شناختند و رمز و راز بزرگ شهادتش را خوب دریافتند.

حسین جان ، مفقودالاثرها ، اجساد مطهر مانده در بیابان ، ایات صریح مظلومیت ما و گواه یزرگ اقتدای ما به کربلای توست .اینان که همچون مادرت مزارشان ناشناخته مانده است .

حضرت امام روح الله (ره) ، این سلاله پاک رسول الله که خون حسین (ع) در رگهایش جاری بود، برای دفاع از اسلام و مسلمین ، حسین وار پا به میدان کارزار گذاشت و به پیروی از سرور و سالار شهیدان ، خروشی حسینی آغاز کرد و علم اسلام و دین جدش را بردوش گرفت و به جهانیان نشان داد که جانبازی و فداکاری ، نشانه ایمان به هدف است ؛ و نشان داد که عالیترین مقیاس برای شناسایی میزان اعتقاد یک فرد ، میزان گذشت او در راه هدف است.

   واما امروزه ، این علم در دست رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت ایت الله خامنه ایست که بحق رهرو حقیقی راه امام امت و پاسدار حرمت خون شهدای کربلا و انقلاب اسلامی است ،رهبری بزرگ و از سلاله پاک رسول الله(ص) که با درایت علی گونه اش کشتی انقلاب اسلامی را از اقیانوس متلاطم فتنه ها بسلامت  به ساحل سعادت و رستگاری هدایت فرموده و میفرمایند. انشاء الله که با بصیرتمان و عمل به فرمایشاتش موجب خوشحالی ان رهبر نازنین را فراهم سازیم . 

امام راحل امت میفرمایند " ما مکلف هستیم اسلام را حفظ کنیم،این تکلیف از واجبات مهم است حتی از نماز واجب تر است؛همین تکلیف است که ایجاب میکند خونها برای اسلام ریخته شود(4/2/64) و بر این اساس است که جهاد را بر هر هر مسلمان واجب میدانند.

 درخصوص شهید حضرت امام زین العابدین بنقل از پیامبر اکرم(ص) میفرمایند:خداوند متعال به شهید هفت مزیت عطا فرمود:

1-       با ریختن اولین قطره خون شهید بزمین، گناهانش آمرزیده میشود.

2-       در وقت جان دادن سرش روی دامان دو فرشته از فرشتگان بهشتی قرار میگیرد و انها گرد و غبار را از صورت شهید پاک میکنند و میگویند افرین بر تو ای شهید و او هم متقابلا بر فرشتگان بهشتی درود میفرستد.

3-       بدن شهید با لباسهای بهشتی پوشیده میشود.

4-       دربانان بهشت با عطر و گلاب به استقبال روح شهید می شتابند و برای گرفتن روحش از یکدیگر سبقت میگیرند.

5-       شهید جایگاه خودش را در بهشت میبیند ،همانطور که امام حسین (ع) در شب عاشورا جایگاه یارانش را در بهشت به انان نشان داد.

6-       به پدر شهید شهید گفته میشود بشتاب به سوی بهشت و در ان فضای الهی در هرجا که میخواهی برو.

7-       شهید نظر میکند بوجه الله و به لقاءالله می پیوندد و روحش از هر رنج و دردی راحت میشودو در جوار رحمت خدا اسایش پیدا میکند(وسایل الشیعه –ج11- باب 1-حدیث20).

   و اما مطلبی در مورد تربت شهید : همچنانکه در جبهه های جنگ در ایام دفاع مقدس دیده اید و اکنون نیز در بعضی جاها، تابلوهایی با این مضمون بچشم میخورد " با وضو وارد شوید" این یک پیام بود نه اینکه شعار باشد . بخاطر این بود که اسلام برای تربت شهید احترام خاصی قائل است ، در هر جای زمین جبهه ها شهیدی با خون خود انجا را متبرک کرده است و لذا در زمین متبرک بدون وضو وارد شدن ،یعنی شکستن حرمت لاله های پرپر. وباید اموخت تسبیحی که خانم  فاطمه زهرا(س) از خاک عموی شهیدش حضرت حمزه درست کرد بیانگراحترام خاک شهیدان است ولذا باید درس بگیریم که تربت شهیدان را پاس بداریم.و چه خوش فرمود امام شهیدان انقلاب اسلامی ایران: "همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود" . هرچند شهدا به کربلا نرسیدند ولی روحشان در کنار سالار و سرور شهیدان حسین ابن علی (ع)عند ربهم یرزقون میباشد.

در خاتمه کلام باید بگویم، همچنانکه بزرگان ما میفرمایند: این نقل و انتقال خاطرات کربلا بود که یاد انانرا زنده نگه داشته و بر همگان ، علی الخصوص رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است که با بیان خاطرات خود، یاد شهدا را در کنار شهدای کربلا زنده نگه دارند و این همان چیزی است که دشمنان اسلام از ان میترسند و هر روز در پی به سوال بردن ایام طلایی دفاع مقدس و یاران ان می باشند .                              والسلام                               التماس دعا در ایام عزای امام شهیدان

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط یوسف سرداری 89/9/14:: 2:11 عصر     |     () نظر